3.2.11

待っててよかった。

11月に花のない裏庭でクリスマスローズが咲きました。
白い花が庭をぱっと明るくする姿を見てもっと増やしたいなと思いましたが
クリスマスローズって宿根草の中ではちょっと割高ですよね。
でもどういうわけかこのクリスマスローズ ニゲル、
花が終わった1月頃にまた花屋さんに並び始めるんです。
しかもすごくお買い得のお値段で。
それを知っていたので11月頃花屋さんに並んでいるのを
横目で見ながらも我慢して待っていました。
そしてついに先日花屋さんでニゲルが出たのを見つけました。
隣に並んでいた芽出し球根と同じ値段でしたのでお買い上げ~。
De kerstroos heeft gebloeid toen er geen bloemen meer waren in november bij mijn achtertuin. Ik dacht dat het mooi zou zijn als er meer kerstrozen bloeien maar de kerstroos zijn een beetje duur vergelijk met andere vast planten. Deze kerstroos nigel komt in de winkel te koop weer in januari maar dan met beter prijs. Dat wist ik eigenlijk wel dus ik heb hem met veel geduld gewacht. En eindelijk heb ik hem weer gevonden in de bloemen winkel. De prijs was hetzelfde als de bloemen bollen die naast kerstrozen stonden. Ja hoor, deze keer heb ik hem wel gekocht.


ピンクのオリエンタリスも出ていました。こちらは2月ごろ咲くので
これも植えればもっと花が長く楽しめるな~。
でも今回はやっぱり原種のニゲルばかり4鉢ゲットしました。
蕾もたくさんついていました。
Ik heb ook orientalis met roos kleur te staan gezien.
Deze soort bloeit in februari dus als ik hem ook heb dan kan ik langer tijd bloemen genieten maar ja, ik heb voor deze keer alleen nigel gekocht (4 potten). Er waren veel knoppen.



植え込むのはもう少し暖かくなってから。
どんな風に裏庭で咲いてくれるかなぁ。
今年のクリスマスが楽しみだな~。って、まだすごい先の話(笑)。
Ik ga even wachten om ze te planten tot dat het iets warmer wordt.
Hoe gaan deze kerstrozen in mijn achtertuin? Ik ben erg benieuwd naar volgende kerstmis. Maar dat is nog heel verweg :)

0 件のコメント:

コメントを投稿